رسانه فرهنگ ساز یا پول ساز ...؟!
درسته این پست مربوط به دی ماه سال گذشته میشه
اما این معضل همچنان طبق روال گذشته به چشم میخوره!
****************************
وجود اقوام مختلف با آداب و رسوم گوناگون در استان کرمانشاه، به اضافه ی داشتن جامعه ای جوان، نیاز به فرهنگ سازی عمومی را ضروری کره است. یکی از راه های رسیدن به این هدف ، وجود رسانه ها، مخصوصاً نشریات محلی است که به خاطر ارتباطی که با طبقه های مختلف اجتماعی دارند، می توانند پیشینه ی تاریخی و فرهنگی مناطق استان را شناسانده و آن را به ارزش ها و معیارهای جامعه ی جدید پیوند زده و در ساختن فرهنگی بومی و ریشه دار، و در عین حال شاداب و به روز، نقشی اساسی داشته باشند.
با این تفاصیل، شماره ای از یکی از قدیمی ترین نشریات استان را که هر هفته سه بار چاپ می شود ورق می زنم: ( روزنامه ی باختر - شماره ی 1704 - تاریخ 91/9/19 )
متأسفانه آنچه می بینم از صفحه ی اول تا آخر، تبلیغات است و تبلیغات است و تبلیغات !
با کمترین اغراق، حدود هفتاد و پنج در صد حجم روزنامه، با آگهی و رپرتاژ آگهی پر شده و مابقی هم با اخبار و مطالب دست چندم، و دریغ از یک نوشته ي فرهنگی و هنری.
جناب صاحب امتیاز و مدیر مسئول محترم باختر !
خانواده ی شما از خوش نام های عرصه ی چاپ و نشر در استان بوده اند، نشریه ی شما مخاطب زیاد دارد، قدر خود را بدانید، لطفاً در زمان پر کردن صفحات روزنامه، كمي بیشتر از این به فکر فرهنگ و هنر غرب کشور باشید.
برگرفته از :
http://kermanshahi20.blogfa.com/post/5
باسپاس از جناب علیرضا امیری